Student!!


På St Christine

är det full rulle på lördagar. Barnen går i skolan till kl.16 och sen stannar de gärna kvar en stund och leker och hjälper till. Igår var vi där för att jobba med hyllan. Med god hjälp kom vi en bra bit på väg och nu behöver det bara putsas och målas lite innan biblioteket kan invigas.
Skolan behöver mycket resurser för att kunna fungera.Förra månaden fanns det t. ex. inga pengar till lärarlöner (ca 400 kr per lärare och månad), så nu jobbar inte alla lärare. Stina och Clara undervisar i två klasser och kan på så sätt hjälpa till lite grann. De har blivit väldigt fästa vid dessa fantastiska barn och att lämna dem kommer att bli svårt. Gå gärna in och titta på clarastinafund.wordpress.com så kan ni läsa mer om den fond som flickorna har startat.























Choices

har en annan stämning. Där var vi i torsdags och lyssnade på populära Sauti Sol. Kenyanerna är bra på att festa så stället var snart fullt med glada torsdagsfirare.





The Villagers Band

var Åsa och jag och lyssnade på nu i kväll. Det som började som en lite sval och avslagen spelning i en steril kontorsmiljö gled så småningom över i en rejäl danskväll med bra ös. Efter drygt två och en halv timme var konserten slut och vi kunde nöjt konstatera att vi fått valuta för våra 40 kronor i entré..



En filmsnutt:


Valborg

firade vi i kväll på Svenska skolan. Vädret var fantastiskt hela dagen, men så vid sextiden öppnade sig himlen och kör och korvgrillning fick flytta under tak. Brasan fick vi fyr på i alla fall tack vare fotogen och sen blev det faktiskt ett stämningsfyllt firande med svenska sånger och tal till våren.


Sweetwater

Två dagar av oförställd lyx: God mat, fina tält att bo i, varmvattenflaska i sängen, Mount Kenya i fonden, gulliga rävar, matintresserad Maraboustork, två sorters zebror, rejäla noshörningar och storslagna vyer. Men frågan är om inte det roligaste var att köra i vattenpölarna!!!

Ett stort tack till kollegorna på Svenska skolan för den fina presenten!!!!!!!
































RSS 2.0